Kundservice

Fotoquick levererar dina bilder snabbt och snyggt, med miljön i åtanke. För att hålla priserna nere, utan att tumma på varken kvalité eller miljökrav, har vi valt att spara in på bland annat telefonsupport. Vår förhoppning är att informationen och guiderna här på webben ska kompensera detta. Kanske finns ditt svar i FAQ:n längre ner.

Har du fortfarande frågor…

Då kan du självklart kontakta oss, och vi försöker svara så snart vi kan. Ibland har vi högt tryck vilket kan leda till ett fördröjt svar. Vi ber om ursäkt för det! Vi svarar på alla mail, vi lovar.
Mejla till kundservice@fotoquick.se eller använd formuläret.

Ditt namn*

Din e-post*

Ämne

Ditt meddelande*

*Obligatoriska fält

Dölj formuläret

Vilken webbläsare bör jag använda?

Vi rekommenderar alltid att ha en uppdaterad webbläsare. Några bra webbläsare är Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari och Microsoft Internet Explorer.

Kan jag efterbeställa?

Vårt mål är att göra det så enkelt som möjligt för våra kunder och i dagsläget fungerar det olika beroende på vilken produkt du vill beställa om:
Fotobok: Ja. Så länge du har kvar installationen av programmet QuickBook samt projektmappen som programmet skapat i samband med din bok så kan du beställa hur många böcker du vill. Du behöver även ha kvar dina bilder på datorn.
Canvas: Tyvärr. Vi sparar tyvärr inga sessioner i verktyget QuickCanvas. Det är däremot relativt enkelt att återskapa en canvas.
Kort: Ja. När du är inloggad i verktyget QuickCards hittar du dina beställda kort till vänster när du växlat från ”Skapa nytt” till ”Öppna”
Fotokopior: Tyvärr. Vi sparar tyvärr inga sessioner i verktyget QuickPrint. Det är däremot relativt enkelt att ladda upp bilderna igen och anpassa enligt önskemål.

Vilket filformat ska mina bilder ha?

Dina bilder behöver vara .jpg. För bästa kvalitet rekommenderar vi att bilderna är på minst 4MB i 300dpi.

Får jag kuvert till mina kort?

Självklart! Och för dig som inte vill ha kuvert finns möjligheten att välja bort kuvert. Detta gör du när du skapat ditt kort och klickat på ”Fortsätt”.

Hur många sidor kan jag ha i min fotobok?

Minsta antal sidor är 24 – detta för att boken ska hålla ihop bra. Max antal sidor beror på om du har en bok med mjuk eller hård pärm. Maxantalet för mjuk pärm är 100, och maxantal för hård pärm är 200.

Jag har glömt mitt lösenord, hur återställer jag det?

När du ska beställa din produkt och ska logga in, finns det en länk där det står ”Glömt lösenord?” – klicka på den så får du ett mejl med ditt lösenord.

Kan jag få telefonsupport?

För att kunna erbjuda så låga priser som möjligt har vi valt att spara in på bl.a. telefonsupport. Detta för att inte behöva tumma på kvalitén.

Hur lång tid tar det att få hem beställningen?

Vanligtvis tar det ca 3-5 arbetsdagar för oss att producera din produkt. Lägg på minst 1 dag för leverans.

Kan jag betala med faktura?

I dagsläget har vi endast direktbetalning. Däremot arbetar vi på att implementera faktura och eventuellt andra lösningar som betalningsmetoder.